صفحه نخست انجمن ها تالار گفتگو آموزش هزاره سوم جلسه پرسش و پاسخ پویش آموزش در هزاره سوم پاسخ به: جلسه پرسش و پاسخ پویش آموزش در هزاره سوم

#4308
الهام یوسفی
مشارکت کننده

اولین ایده را خودم اینجا می نویسم و درباره اش چند نکته را مطرح می کنم:
من مائده پاک نژاد هستم . سرگروه هنرجویان رشته ۱۱ حسابداری (خانمها: دلارام نوحه سرا، نرگس بقایی ، رومینادادخواه، رومینا جمشیدی ، فائزه مهرابی).
موضوع : کیفیت و آموزش
ایده : باتوجه به اینکه اکنون اموزشها مجازی شده است، پس باید به دنبال بهترین روش برای اموزش بود.
ارائه پک های اموزشی که شامل کتابهای اموزشی وتدریس کلیه درسها وهمچنین دادن سی دی های ۳ بعدی اموزشی به همراه عینک های سه بعدی . بطوری که وقتی دانش اموز ازاین سی دی استفاده میکند ، به همراه عینک ۳ بعدی، فضای واقعی کلاس برای او متداعی بشود.

نقد و بررسی:
1- دوستان عزیز توجه کنید: شما باید ابزار را از روش جدا کنید. ابزار یعنی فناوری مورداستفاده شما مثل سی دی های آموزشی و عینک سه بعدی یا فناوری واقعیت مجازی.
2- ابزار یا فناوری باید در خدمت روش باشد. هدف شما «بهترین روش آموزشی» بوده، پس باید روی تحول در روش آموزش و یادگیری تمرکز کنید و برای اجرای آن روش، ابزار مناسب خود را معرفی کنید. الان روش شما همان روشهای سنتی قبلی است، کتابها همان است، فقط آموزشها روی سی دی آمده. به جای «بهترین روش آموزشی» هم مناسبتر این است که بگویید «بهبود روش آموزشی» یا «طراحی روش آموزشی کارامد» یا مشابه آن. چون «بهترین» ادعای بزرگی است و همواره ممکن است چیزی بهتر از آن باشد.
3- خروجی ایده پیشنهادی شما چیزی شبیه سی دی های پرش است که در تلویزیون تبلیغ می شود. یکی از نتایج آن «حذف معلم» است. وقتی من دانش آموز می توانم از سی دی آموزشی یاد بگیرم، چه نیازی به مدرسه و معلم دارم؟! اگر هدف شما حذف مدرسه و معلم نیست، باید به نقش معلم اشاره کنید. الان نقش معلم در راهکار پیشنهادی شما چیست؟
روی این نکات فکر کنید.