صفحه نخست انجمن ها تالار گفتگو آموزش هزاره سوم جلسه پرسش و پاسخ پویش آموزش در هزاره سوم

نمایش 26 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #4287
      معصومه احمدی
      مشارکت کننده

      سلام و وقت بخیر

    • #4288
      فرانک امانی
      مشارکت کننده

      سلام و عصر همگی خوش

    • #4290
      www.salehiiman43
      مشارکت کننده

      سلام

    • #4291
      nosouhianabolfazl
      مشارکت کننده

      سلام و خسته نباشین

    • #4293
      الهام یوسفی
      مشارکت کننده

      سلام به همگی. عصرتون بخیر
      من اینجام تا به سوالات شما پاسخ بدم و کمک کنم تا ایده هاتون پخته تر بشه.

    • #4295
      zarabax13.11
      مشارکت کننده

      سلام

    • #4296
      الهام یوسفی
      مشارکت کننده

      پیشنهاد می کنم سرگروه ها ایده هاشون را مطرح کنند تا درباره اش بحث و گفتگو شود یا اگر هنوز به ایده ای نرسیدید سوالات خود را بپرسید.
      لطفا ایده ها و سوالات را در پاسخ به این متن بنویسید، یعنی از کادر بالای آن گزینه پاسخ را انتخاب کنید.

    • #4300
      nosouhianabolfazl
      مشارکت کننده

      نظام آموزشی ما خرگوش پروریه ولی این روش اموزش جواب نمیده،ما باید نظام اموزشیمونو بر پایه لاکپشت پروری پایه گذاری کنیم خرگوش پروری گونه ای است که ما دانش اموزان شب امتحانی را پرورش میدیم که الگویی زود بازده و قابل افتخاره ولی در مقابل لاکپشت پروری ،پرورش دانش اموزان با اراده بلند مدته که برای رسین به اهدافشان استمرار و پایداری و تلاش دارند.

      • #4311
        الهام یوسفی
        مشارکت کننده

        سلام بر شما
        لطفا ایده پیشنهادی گروه تان را برای پرورش چنین دانش آموزانی بنویسید.

    • #4301
      معصومه احمدی
      مشارکت کننده

      سلام خدمت سرکارخانم دکتر یوسفی عزیز و هنرجویان پویش آموزش در هزاره سوم. من احمدی هستم مربی پویش و درخواست می کنم هنرجویان عزیز ایده ها رو مطرح کنن نت خانم دکتر راهنمایی کنند

    • #4302
      www.parsa.sli82
      مشارکت کننده

      سلام
      خسته نباشید

    • #4304
      maedeh.m7080
      مشارکت کننده

      سلام من مائده پاک نژاد هستم . سرگروه هنرجویان رشته ۱۱ حسابداری (خانمها: دلارام نوحه سرا، نرگس بقایی ، رومینادادخواه، رومینا جمشیدی ، فائزه مهرابی ) .
      موضوع : کیفیت واموزش
      ایده : باتوجه به اینکه اکنون اموزشها مجازی شده است ، پس باید به دنبال بهترین روش برای اموزش بود .
      ارائه پک های اموزشی که شامل کتابهای اموزشی وتدریس کلیه درسها وهمچنین دادن سی دی های ۳ بعدی اموزشی به همراه عینک های سه بعدی . بطوری که وقتی دانش اموز ازاین سی دی استفاده میکند ، به همراه عینک ۳ بعدی ، فضای واقعی کلاس برای او متداعی بشود .

    • #4305
      فرانک امانی
      مشارکت کننده

      آقای نصوحی ممنون از کامنتی که گذاشتید لطفا ایده هایی که دارید سرگروههای محترم به نمایندگی از کل گروه بنویسند تا خانم دکتر یوسفی راهنمایی های لازم رو انجام بدهند

    • #4307
      فرانک امانی
      مشارکت کننده

      خانم پاک نژاد ممنون از ارائه ایده منتظر ایده های دیگر دوستان هستیم

    • #4308
      الهام یوسفی
      مشارکت کننده

      اولین ایده را خودم اینجا می نویسم و درباره اش چند نکته را مطرح می کنم:
      من مائده پاک نژاد هستم . سرگروه هنرجویان رشته ۱۱ حسابداری (خانمها: دلارام نوحه سرا، نرگس بقایی ، رومینادادخواه، رومینا جمشیدی ، فائزه مهرابی).
      موضوع : کیفیت و آموزش
      ایده : باتوجه به اینکه اکنون اموزشها مجازی شده است، پس باید به دنبال بهترین روش برای اموزش بود.
      ارائه پک های اموزشی که شامل کتابهای اموزشی وتدریس کلیه درسها وهمچنین دادن سی دی های ۳ بعدی اموزشی به همراه عینک های سه بعدی . بطوری که وقتی دانش اموز ازاین سی دی استفاده میکند ، به همراه عینک ۳ بعدی، فضای واقعی کلاس برای او متداعی بشود.

      نقد و بررسی:
      1- دوستان عزیز توجه کنید: شما باید ابزار را از روش جدا کنید. ابزار یعنی فناوری مورداستفاده شما مثل سی دی های آموزشی و عینک سه بعدی یا فناوری واقعیت مجازی.
      2- ابزار یا فناوری باید در خدمت روش باشد. هدف شما «بهترین روش آموزشی» بوده، پس باید روی تحول در روش آموزش و یادگیری تمرکز کنید و برای اجرای آن روش، ابزار مناسب خود را معرفی کنید. الان روش شما همان روشهای سنتی قبلی است، کتابها همان است، فقط آموزشها روی سی دی آمده. به جای «بهترین روش آموزشی» هم مناسبتر این است که بگویید «بهبود روش آموزشی» یا «طراحی روش آموزشی کارامد» یا مشابه آن. چون «بهترین» ادعای بزرگی است و همواره ممکن است چیزی بهتر از آن باشد.
      3- خروجی ایده پیشنهادی شما چیزی شبیه سی دی های پرش است که در تلویزیون تبلیغ می شود. یکی از نتایج آن «حذف معلم» است. وقتی من دانش آموز می توانم از سی دی آموزشی یاد بگیرم، چه نیازی به مدرسه و معلم دارم؟! اگر هدف شما حذف مدرسه و معلم نیست، باید به نقش معلم اشاره کنید. الان نقش معلم در راهکار پیشنهادی شما چیست؟
      روی این نکات فکر کنید.

    • #4309
      فرانک امانی
      مشارکت کننده

      خانم دکتر عزیز لطفا در مورد ایده گروه خانم پاک نژاد نظرتون رو بفرمایید

      • #4310
        maedeh.m7080
        مشارکت کننده

        خیلی مممنون بابت نظرتون سرکارخانم الهام یوسفی 🙏🏻🙏🏻🌺🌺

      • #4313
        الهام یوسفی
        مشارکت کننده

        خواهش می کنم. موفق باشید.

    • #4312
      nosouhianabolfazl
      مشارکت کننده

      من ابولفضل نصوحیان سرگروه هنرجویان یازدهم الکتروتکنیک (پارسا صالحی،ایمان صالحی،علی کاهی،محمود قصابی) هستم.

    • #4314
      maedeh.m7080
      مشارکت کننده

      خانم یوسفی نظر شما قابل احترام و ممنون بابت نظری که درباره ایده ام دادید ….
      درواقع مامیخاهیم با این پک اموزشی ، جوری درس را برای بچها فراهم هم بیاوریم که علاقه انها نسبت به درس زیادتر و زیادتر بشه و درواقع باااین عینک سه بعدی ، یک فضای واقعی رو برای بچها ودانش اموزان ترسیم کنیم . بطوری که دانش اموزان خودشان را واقعی در مکان درس تصور کنند ….

      • #5123
        الهام یوسفی
        مشارکت کننده

        سلام خانم پاک نژاد
        ویدئویی درباره مدارس آینده در صفحه مربوط به پویش بارگذاری شده است (دانش آموزی که به علت بیماری نمی تواند به مدرسه برود و از فناوری واقعیت افزوده و نمایش سه بعدی برای مشاهده کلاس درس استفاده می کند). آن را ببینید. بخش ابتدایی ویدئو مرتبط با ایده شما است و میتواند کمک کننده باشد.

    • #4315
      masoomehc60
      مشارکت کننده

      فلسفه ی اموزش پرورش این است که افراد را برای ورود به جامعه آماده بکنه ولی با درس ها و کتاب هایی که هیچ کدام کاربرد آنچنانی در زندگی روزمره افراد ندارن ، این هدف محقق نشده است
      برای رفع این مشکل باید دروس نظری و تئوری به دروس کارگاهی عملیاتی کاربردی تبدیل بشه و مدارس به صورت کارمحور باشه تا افراد از همان ابتدای تحصیل خود دو معقوله ی استعداد و توانایی خود را کشف کنند و انتخاب رشته ی دلخواهشون صورت بگیره تا در همون راه خودشون قدم برداشته و برای رسیدن به شغل ها و فعالیت های لازم در جامعه اماده و مسلط بشوند.

    • #4316
      nwhhsradlaram
      مشارکت کننده

      سلام

    • #4317
      nwhhsradlaram
      مشارکت کننده

      ساخت عینک های مجازی ،برای آموزش های مجازی و به روز رسانی وبینار .به طوری که وقتی دانش آموز و معلم از این عینک ها استفاده می‌کنند فضای واقعی کلاس برای آنها تداعی شود.و معلم تصویر بچه ها را داشته باشد و بچه ها نیز تصویر معلم را.و به جای چت و بدون درخواست میکروفون و تصویر ،مستقیم بتوانند با معلم صحبت کنند و تصویر و صدای هم را همزمان داشته باشند

    • #4318
      masoomehc60
      مشارکت کننده

      منم معصومه ابراهیم زاده سرگروه هنرجویان رشته شبکه پایه دوازدهم هستم(سحر جعفری ، هاجر هوشنگی ، زهرا حاجی ، فائزه طاهری)

    • #4319
      ZIKCHER
      مشارکت کننده

      به نام خدا مهران هوازاده هستم سرگروه و سخنگوی تیم نوا ایده ی من از دو بخش تشکیل میشه بخش اول در رابطه با وارد کردن تکنولوژی های جدید به فرایند های آموزش دادن مثل ایده ی بقیه ی دوستان که قبل تر هم مطرح شد ولی بخش اصلی و هسته ی مرکزی طرح من در رابطه با حذف یک سری دروس نامربوط برای گرایش های مختلف هست به عنوان مثال دروسی مانند عربی فارسی تاریخ جغرافیا و خیلی از درس ها که متاسفانه اکنون مجالی برای پرداختن به آنها نیست برای شخصی مثل من که میخواهد در آینده یک مهندس تاسیسات بشود کاملا بی فایده است و دانستن یا ندانستن این دروس برای یک مهندس تاسیسات فرقی ندارد و نه تنها من بلکه تمامی دانش آموزان چه در رشته های نظری چه فنی حرفه ای و چه کار و دانش از مطالعه ی درس های نا مربوط ناراضی هستند لازم به ذکر است که این طرح نیازمند پشتیبانی هایی قوی برای اجرایی شدن است چراکه ما اکنون درباره ی آموزش و پرورش کل کشور صحبت میکنیم و وجود کوچکترین نقص و کارشکنی در این طرح میتواند چندین سال مارو به عقب برگرداند و ضرر بزرگی به کشور بزند و در صورت موفقیت نیز یک پیروزی عظیم برای کل سیستم آموزش و پرورش محسوب میشود و این مسئله یکی از مهم ترین مسائل آموزش و پرورش است که رفع شدن این مسئله و موفقیت این پروژه ی عظیم آموزش و پرورش گام بزرگی رو به جلو خواهد برداشت

    • #4320
      ZIKCHER
      مشارکت کننده

      به نام خدا مهران هوازاده هستم سرگروه و سخنگوی تیم نوا ایده ی من از دو بخش تشکیل میشه بخش اول در رابطه با وارد کردن تکنولوژی های جدید به فرایند های آموزش دادن مثل ایده ی بقیه ی دوستان که قبل تر هم مطرح شد ولی بخش اصلی و هسته ی مرکزی طرح من در رابطه با حذف یک سری دروس نامربوط برای گرایش های مختلف هست به عنوان مثال دروسی مانند عربی فارسی تاریخ جغرافیا و خیلی از درس ها که متاسفانه اکنون مجالی برای پرداختن به آنها نیست برای شخصی مثل من که میخواهد در آینده یک مهندس تاسیسات بشود کاملا بی فایده است و دانستن یا ندانستن این دروس برای یک مهندس تاسیسات فرقی ندارد و نه تنها من بلکه تمامی دانش آموزان چه در رشته های نظری چه فنی حرفه ای و چه کار و دانش از مطالعه ی درس های نا مربوط ناراضی هستند لازم به ذکر است که این طرح نیازمند پشتیبانی هایی قوی برای اجرایی شدن است چراکه ما اکنون درباره ی آموزش و پرورش کل کشور صحبت میکنیم و وجود کوچکترین نقص و کارشکنی در این طرح میتواند چندین سال مارو به عقب برگرداند و ضرر بزرگی به کشور بزند و در صورت موفقیت نیز یک پیروزی عظیم برای کل سیستم آموزش و پرورش محسوب میشود و این مسئله یکی از مهم ترین مسائل آموزش و پرورش است که رفع شدن این مسئله و موفقیت این پروژه ی عظیم آموزش و پرورش گام بزرگی رو به جلو خواهد برداشت

    • #4321
      معصومه احمدی
      مشارکت کننده

      آقای هوازاده فکر می کنم اگر در ایده تون یک نگاه کاربردی به دروس عمومی در رشته ها داشته باشین بسیار مناسب تر هست. به عنوان مثال در رشته گرافیک میشه فیزیک مربوط به نور و رنگ بشه یا زبان انگلیسی در ارتباط با مباحث تخصصی باشه و یا جغرافیا در خدمت موقعیتهای عکاسی

    • #4322
      nosouhianabolfazl
      مشارکت کننده

      من ابولفضل نصوحیان سرگروه هنرجویان یازدهم الکتروتکنیک (پارسا صالحی،ایمان صالحی،علی کاهی،محمود قصابی) هستم.
      بیشتر انسان های موفق تحصیلات بالایی ندارند پس لزوما تحصیلات موجب موفقیت نمیشه. انسان های موفق بیشتر از اینکه به دنبال تحصیلات باشند به دنبال استعداد های خود بودند.
      ایده: اگر ما بتوانیم کودکان خود را در همان سن کودکی و قبل از آغاز مدرسه استعداد هایشان را کشف کنیم و در مدرسه بیشتر در راستای استعداد ان شخص به او اموزش داده شود در اینده بیشترین نتیجه را خاهد داد تا اینکه یک شخص بخاهد در سال نهم انتخاب رشته بکند و تا ان زمان هنوز به خود شناسی نرسید باشد.

      • #4324
        ZIKCHER
        مشارکت کننده

        حق با شماست برخی از درس ها کاربردی هستند و من منکر فایده ی آنها نیستم اما به طور مثال همین فیزیک برای یه دانش آموز در رشته ی موسیقی و هنر کاملا بی فایده است و جز گرفتن وقتی که فرد میتواند آن را صرف مطالعه درمورد علایق و رشته خود بکند هیچ کار دیگری انجام نمیدهد من نمیگویم که یک درس واحد ماندد فیزیک از همه ی پایه ها حذف شود من میگویم درسی مانند فیزیک از رشته هایی مثل موسیقی یا هنر حذف شود یا مثلا کسی که بخواهد شعر بگوید یا نجاری کند دانستن زبان خارجه برای او تقریبا بی اهمیت هست یا مثلا درس جغرافیا برای رشته ی کامپیوتر هیچ فایده ای ندارد منظور من از حذف دروس نامربوط به این شکل است

    • #4323
      maedeh.m7080
      مشارکت کننده

      درواقع این پک برای کودکان و دانش اموزان سن ۵ تا ۹ ساله مفید تر چون دراین سن بچها اشنایی زیادی بادرس وکتاب و مدرسه و نوع رفتاراشنایی ندارند پس دانش اموزان این سن میتوانند بااستفاده ازاین پک وبه همراه عینک های ۳ بعدی ، تصویر واقعی از چنین چیزهایی تصور کند و حضورشان را واقعی حس میکنند درهنگام اموزش ….

    • #4584
      فرانک امانی
      مشارکت کننده

      درود و شب خوش
      منابع معرفی شده در دومین جلسه تخصصی پویش آموزش در هزاره سوم ( دوشنبه 1400/1/23 )

      1) ذهن کامل نو …………. نویسنده دنیل پینک
      2) مدارس فردا را امروز بسازیم ………….. نویسنده ریچارد گرور
      3) شوک آینده ………….. الوین تافلر
      4) مدارس فردا ( معیارها و دیدگاهها ) …………….. راجر کرامبی وایت

      تلاش میکنم که pdf این کتابها را و یا اینکه خلاصه و چکیده ای از کتاب ها راپیدا کنم و براتون در گروه های واتساپ به اشتراک بگذارم

نمایش 26 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.